Thursday, November 22, 2007

Job Baru

Hari ni terasa sangat boringnyer jaga peksa paper Chemistry.... Sampai 3 paper tu x tahan. Nak-nak paper waktu petang... pergh memang mengalir berlinangan air mata aku. Dlm tengah sangap ntah yg ke berapa ratus kali, berpuluh biji gula2 dah aku makan (kencing manislah aku gamaknye nanti) Mafis tokey ODA nursery n lanskap menelefon aku. Dia ni suami kepada kawan satelit aku yang tengah cuti bersalin skrg ni. Kalu dia ni dah call, dah tentu2 nak bagi aku job.

Sebenarnya aku adalah menolong-nolong dia ni buat pelan lanskap. Nak kata pandai sgt tu idakler. Belajar pun x pernah. Tp adalah ilmu sesikit terutama bila dah jadi cikgu seni ni kan. Suka ke idak dah memang bende tu ada dlm silibus. Kenalah study sikit. Bolehlah sekadar tuk membantu.... Yelah ideanya si Mafis ni ada, tp bab visualize tu yg dia lemah. So dia upahkanlah kat aku. Aku start buat bende ni baru dlm beberapa bulan. Mula-mula sekali projek taman tuk kilang NSTP Senai. Dia puas hati, tokey NSTP puas hati, tokey kepada tokey NSTP pun puas hati..... maka berlanjutanlah sampai sekarang.

View dr dalam pusat operasi ODA nursery
Projek terbaru yang dia bagi kat aku ialah lanskap tuk sebuah rumah kat bandar JB. Aku lupa nama taman tu. Kira perumahan glamour gak ler. Tp yg x berapa bestnyer dia nak dlm 3 hari. Aduhhhh..... Keje bnyk ni. Dah alang2 kat nursery Mafis ni, maka aku pun ronda2lah kawasan sekitarnya sambil membawa kamera murah aku tuk menangkap gambar...
Bonsai...


Sapa tau ni buah apa?


Ni daun bunga kipas


Ni plak perut kepada pokok keladi bunting....
Dari situlah dia dapat nama erk

Ntah bunga ke buah ni....


Mudik lalu kiambang bertaut. Sapa tau maknanye?


Beautuful right? Suka kaler pink n merah.


Nilah periuk kera. Ada gak dijual disini..

Yang kerepot nilah, periuk kera yang telah kering.
Tapi mcm pelik je kan...?


Yang ni ialah bonsai. Jgn pikir benda lain plak.











No comments: