Monday, November 19, 2007

Taman Rekreasi Tampok

Semalam sebenarnya aku plan nak ikut rombongan pengantin sepupu aku bertandang ke rumah pihak lelaki kat Senggarang. Tapi atas sebab-sebab yang sengaja aku buat, aku tertinggal rombongan pengantin. Semua gara-gara mengambik anak angkat aku. Tapi kata orang tu dah alang-alang kuar tu, aku merayaulah gak jalan-jalan. Kesian plak kat budak tu dah ye yerk di ajak berjalan tp tak ke mana-mana. Yelah duk umah pun bukan dapat apa.

Tempat yang dituju ke Taman Rekreasi Tampok. Menarik gak tempat tu.. dengan scenary sepanjang jalan kampung yang bersebelahan dengan sungai dan rumput menghijau.... Pastu kat muaranya plak ada hutan paya bakau dan jeti nelayan.. Ada gak binaan yang dibuat tuk pejalan kaki menikmati keunikan hidupan paya bakau ni. Well, walaupun terlepas rombongan pengantin, tp berbaloi gak bila aku dapat release tension aku pada sekolah. Nak-nak time jaga pekse ni....


Biawak yg aku jumpa on the way nak masuk area hutan paya bakau.
Besau giler.... dah mcm komodo pun ada

Pemandangan dari empangan Sungai Tampok

Laluan pejalan kaki yang panjangnye lebih kurang 1 kilometer

Pemandangan dari laluan pejalan kaki pelawat
Aku panggil ikan tembakul..... sedang lepak secara confident di atas
daun-daun rumput yang terapung
Nilah dia namanya bunga pokok nipah

Buah ni aku x tau namanya apa...

Pemandangan di jeti nelayan

No comments: